* Masa Itu Emas *

Thursday, March 10, 2011

Part 1

Mengapa hidup sering kali dijanjikan kebahagiaan sedangkan blm tentu lg kebahagiaan itu milik kita yg abadi...Aku punya kehidupan yg ceria dan bahagia tp kdg kala anasir2 itu mencemburui kebahagiaan ku.Selama hidupku 25thn,Aq berjumpa mcm2 ragam org yg berada disekelilingku..Ada yg mmg ikhlas berkawan dgnku,ada juga yg berkwn dgnku krn ada agenda lain..Nama pun manusia so kita akan jumpa mcm2 org.Aku juga pernah bercinta..Dengan mcm2 ragam yg aq jumpa.Xsemua jujur dgn diri kita.Adakala mereka mengharapkan sesuatu dari..Kamu percaya dgn cinta pandang pertama?Aku xpercaya...Utk apa cinta pandang pertama itu jika berakhir dgn kekecewaan?Bg aku seblm nk bercinta dgn seseorg,kita kne cinta dgn diri sendiri dulu.Jangan terlalu bergantung harap pd lelaki yg bergelar 'kekasih' kelak nanti kita tak dpt menerima hakikat yang kita telah kehilangannya.Setiap org pasti ada kisah hidup yg tersendiri begitu juga aku.Kisah hidupku xla seindah yg diimpikan tetapi sebagai hamba Allah aq tetap teruskan kehidupan ini dlm suka dan duka.Sepanjang 25 tahun aku hidup dimuka bumi ini,bermacam2 dugaan aq lalui..Kdg kala terasa berputus asa untuk meneruskan kehidupan ini tp siapalah kita untuk menamatkan riwayat kita didunia ini.Hanya Allah swt yg berhak menamatkan riwayat kita.Luahan ini bukan bertindak utk malukan diri sendiri tp adalah utk luahan hati yg sekian lama aku pendamkan.Lagipun korg tak knl aku kan?heheehe ^_~

No comments:

Post a Comment